اخبار

برنامه فوتبال بانوان سپاهان پنج ساله است/ همانند تیم امید در لیگ بزرگسالان هستیم

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان؛

برنامه فوتبال بانوان سپاهان پنج ساله است/ همانند تیم امید در لیگ بزرگسالان هستیم

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: تیم باانگیزه‌ای برای سالیان آینده خواهیم داشت و به سپاهان کمک خواهد کرد تا در حوزه بانوان نیز بازیکن‌سازی کند.

به گزارش‌ روابط عمومی باشگاه سپاهان و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، نیم‌فصل نخست شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان ایران در حالی به پایان رسید که خاتون بم پس از گذشت ۹ هفته با کسب ۲۳ امتیاز در صدر قرار دارد و شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی نیز با ۲۲ امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند؛ تنها نماینده فوتبال اصفهان یعنی سپاهان نیز با اندوخته ۱۵ امتیازی خود در رده ۵ ایستاده است.
سپاهانی‌ها که در فصل جاری با رویکردی جدید وارد لیگ شدند، با استفاده از نیرو‌های بومی و بازیکنان جوان به دنبال آینده‌نگری هستند؛ زردپوشان دیار زاینده‌‌رود در نخستین گام برای این استراتژی جدید خود نیلوفر اردلان را به عنوان سرمربی برگزیدند.
وی افزود: رویکرد باشگاه در فصل جاری جوان‌گرایی و استفاده از بومی‌های‌استان اصفهان بود، در ابتدای فصل فراخوانی انجام شد و حدود ۱۵۰ دختر اصفهانی در تست‌گیری شرکت کردند که چند نفر از آن‌ها جذب تیم شدند.
اردلان تصریح کرد: از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که در سال‌های گذشته نیمکت‌نشین و سکو‌نشین سپاهان بودند و حالا با تلاش و کوشش خود آهسته آهسته به نیمکت و ترکیب اصلی اضافه می‌شوند، میانگین سنی سپاهان ۲۲ سال و ۴ ماه است، مانند تیم امیدی هستیم که در لیگ بزرگسالان شرکت کردیم و ۴ یا ۵ سهمیه بزرگسال داریم.
سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان با بیان این که بازیکنان باتجربه خوبی در کنار جوانان قرار دارند، خاطرنشان کرد: تیم باانگیزه‌ای برای سالیان آینده خواهیم داشت و به سپاهان کمک خواهد کرد تا در حوزه بانوان نیز بازیکن‌سازی کند، با توجه به تفاهم‌نامه‌های همکاری سپاهان با خواهرخوانده‌های خود می‌توان به لژیونر شدن بازیکنان هم فکر کرد.

برنامه ۵ ساله سپاهان برای فوتبال بانوان

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بلند مدت ۳ تا ۵ ساله را در دستور کار داریم، امسال کار بسیار سختی داریم، تیم‌های خوبی مانند سیرجان، بم و ملوان در لیگ حضور دارند؛ ما هر روز به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شویم، مطمئنا نواقصی وجود دارد که با توجه به جوان بودن و کم تجربه بودن بازیکنان طبیعی است،‌ نیاز به گذر زمان داریم، در سال‌های آینده از بازیکنان بومی سپاهان بیشتر خواهیم شنید.
اردلان در رابطه با احتمال تقویت تیم در نیم‌فصل گفت: دوست داریم تیم را تقویت کنیم اما در فوتبال بانوان خیلی این موضوع جا نیفتاده است که در وسط فصل رضایت‌نامه بازیکنی برای تیم دیگری صادر شود، ۲ تا ۳ بازیکن را زیر نظر داریم که در زمان مقرر در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سپاهان حامی فوتبال بانوان است

سرمربی سپاهان در خصوص نشستی که با مدیریت جدید باشگاه برگزار کردند نیز گفت: جلسه بسیار خوبی با نیکفر داشتیم، نظرات ایشان قوت قلبی برای ما بود، نگاهی که به فوتبال بانوان دارند حمایت‌کننده است و نیکفر از کسانی بوده که در تشکیل تیم فوتبال بانوان سپاهان نقش داشته است؛ جا دارد از زحمات محمدرضا ساکت هم تشکر کنم، وی همیشه چه در فدراسیون فوتبال و چه در سپاهان حامی فوتبال بانوان بود.

رفتار جالب زنده‌یاد ملیکا محمدی

اردلان در خصوص اتفاق تلخی که روح فوتبال ایران را آزرده کرد، اظهار داشت: از نزدیک شناختی از ملیکا محمدی نداشتم، امیدوارم روحش‌ قرین رحمت و آرامش باشد، اولین برخورد ما دقیقا یک هفته قبل از حادثه تلخی بود که رخ داد، در اصفهان با تیم خاتون بم بازی داشتیم و او به عنوان بازیکن تیم مهمان به سمت من آمد و حضور دوباره من در فوتبال را تبریک و خوش‌آمد گفت، این واکنش او برای من جالب بود و نشان می‌داد که دختر کامل و پخته‌ای بود، متاسفانه نشد که فوتبال ما از وجود او بهره بیشتری ببرد، به خانواده این بازیکن و تیم خاتون بم تسلیت می‌گویم.

تفکرات تقویت کننده AFC برای فوتبال بانوان

سرمربی سپاهان با اشاره به نیاز سخت‌افزاری در فوتبال و فوتسال بانوان، بیان کرد: ما از نظر نیروی انسانی نسبت به تمام رقبای خود دارای برتری هستیم، در دوره بین‌المللی مربی‌گری که شرکت کردم این مباحث مطرح شد که کشور‌های عربی به دلیل امکاناتی که دارند در حال پیشرفت هستند، همیشه منتظر این هستم که اردو‌ها و برنامه‌ریزی‌های منظمی داشته باشیم، شرایط اقتصادی هم طبیعتا تاثیرگذار است و باعث می‌شود اولویت‌بندی‌هایی صورت پذیرد که باعث می‌شود آن‌طور که باید و شاید نتوانیم اردو‌های ملی و بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم.
وی افزود: در فوتسال تیم‌داری باشگاه‌های بزرگ خیلی کم است، در فوتبال با توجه به الزامات فیفا و AFC امیدوارم شاهد تغییرات مثبتی باشیم، سال آینده مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا مانند آقایان برگزار خواهد شد و حضور و کسب پیروزی تیم‌ها شامل پاداش‌هایی خواهد بود، این موضوع می‌تواند برای حضور اسپانسر‌ها جذاب باشد.

امیدواری به حضور بانوان اصفهانی در ورزشگاه‌ها

اردلان در رابطه با حضور بانوان اصفهانی در ورزشگاه گفت: دوست دارم بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنم، لذت فوتبال دیدن لذتی است که مختص مرد‌ها نیست، می‌بینید که در شهر‌های دیگر جمعیت بانوانی که به ورزشگاه می‌روند روز به روز در حال افزایش است؛ در جلسه‌ای که با نیکفر داشتیم نوید داده شد که اقداماتی در حال انجام است تا شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه نقش‌جهان فراهم شود و من هم امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

بضاعت داوران و تلاش برای تقویت آنها

سرمربی تیم سپاهان با اشاره به وضعیت داوری‌ها در فوتبال بانوان گفت: بضاعت داوران ما همین است، داوران ما باید بنشینند و فوتبال نگاه کنند چون مشخص است که موضوعاتی برای آن‌ها قابل لمس نیست، تنه به تنه و یک در مقابل یک و صحنه‌های دیگر موارد بحث برانگیزی هستند؛ در دیدار با ایلام به ضرر تیم ما ۴ آفساید اشتباه در ۵ دقیقه نخست بازی اعلام شد.
وی در پایان گفت: حق تیم ما بود که نسبت به این موضوع معترض باشیم، در چنین شرایطی مدیریت بازی از دست داور در می‌رود، در فوتبال بانوان به همین اندازه‌ای که می‌بینید سرمایه‌گذاری می‌شود و فکر می‌کنم داوری‌ها‌ خیلی بهتر از این می‌تواند باشد

مطلب قبلی مجتبی داوری رئیس کمیته برگزاری مسابقات آسیایی باشگاه سپاهان شد
مطلب بعدی شروع طوفانی شمشیربازان اپه سپاهان در لیگ برتر
چاپ
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

جستجو در اخبار

DNN